Výstava Radky Faltínové a Tomáše Svobody

16.06.2008 22:54

Dobrá čajovna, Jungmannovo nám. 481, Kutná Hora

 

 

Radka Faltínová (*21.1.1980 v Praze, vyrostla v Kutné Hoře)

Posledních deset let: Kutná Hora, Praha, Lipsko, Vrcha, Vancouver, Brno. A i jinde jsem poletovala a zničehonic začala zase kreslit. Občas i malovat. Pracovala jsem ve Vancouveru v kavárně a často chodila na kraj oceánu a kreslila si, kolem chodili lidi a povídali si se mnou. Hrozně jsem si sama záviděla ten čas, oceán a klid. U oceánu jsem taky šila panáčky na prst, pak při nekonečných deštích v zimě vyšívala různé věci na různé věci a psala spoustu papírových dopisů. Časem jsem prodávala obrázky v kavárně. Vrátila jsem se do Čech a na čas zakotvila na Moravě. Teď v Brně tlumočím do znakového jazyka, učím češtinu a občas kreslím ilustrace ponejvíce o Neslyšících a pro Neslyšící v rámci různých projektů. Kam dál vítr semínko zavane, nevím.

 www.radka-art.net

 

Tomáš Svoboda (*12.3.1980, hrdě v Kutné Hoře)

Již ve dvou letech omylem místo dudlíku obdržel do pusy tužku a od té doby ji už nepustil (alespoň z ruky).

Ve své tvorbě spatřuje dvě hlavní linie

1) „krajinomalby“ - tj. průniky vnitřní krajiny s tvary přírodními, zejména ženskými, ve spojení s hlubokou vírou v pravdivé ekologické poselství o globálním oteplování

2) geneticky modifikovaná organická kresba (GMO kresba) - tj. obvykle monochromatické bakteriální, hybridní a zmutované, ale velice vitální tvary, které svým autonomním mikrosvětem reflektují realitu v její plné grotesknosti .

Vyústěním jeho studia oborů neurčitého zaměření je osudové předurčení k občasnému prchání do divočiny (prchání jen tak, k vyčištění tenisové hlavy), odkud se pak po položení základní existenciální otázky „Kdo jsme a kam kráčíme?“ ergo „Co tady vlastně ještě dělám?“ s nadšením vrací do bezpečí nejbližší kavárny, kde své vzdělání a vrozené (i časem získané) predispozice prakticky uplatňuje v sociální rovině.